Registre d’Entrada n. 7800
Grup Municipal de CiU de 15/05/2010
MOCIÓ que presenten els grups municipals de CiU i de . . . . . . . . . . . . . . sobre LA CONVENIÈNCIA DE MANTENIR TOTES LES OPCIONS D’APARCAMENT POSSIBLES EN EL NOSTRE MUNICIPI DEIXANT OBERTES TOTES LES POSSIBILITATS EXISTENTS FINS ARA.
El POUM, aprovat provisionalment el març del 2007, contemplava la possibilitat de construcció d’aparcaments, a cel obert o soterrats, en molts indrets de la Vila, als a les places de la Verdura i del Mercat, de Catalunya, de Ítaca, etc., també contemplava el de Canyelles Petites, el de l’Almadrava i el de Davant Mar.
La nova versió del POUM, aprovada definitivament el passat 11 de febrer ha eliminat la possibilitat de fer-ne, el de la placeta de l’Eixample i elimina la previsió de fer-ne, al menys, tres, aparcaments soterrats o a cel obert de Canyelles Petites, de l’Almadrava i de Davant Mar, entre la riera Ginjolers i el carrer de la Llotja.
En tots el debats que hem mantingut en cada una de les aprovacions que necessàriament han passat per un Ple Municipal, el Grup Municipal de CiU ha defensat la conveniència de mantenir obertes totes les opcions de fer aparcaments independentment de les prioritats conjunturals de cada govern. El que avui no veuen possible, en poc temps, un nou equip ho pot fer realitat.
El PMU Canyelles Grosses preveia que el passi a urbà dels més de 10.000m2 de la seva superfície tenien, com la resta de PMU i altres figueres de desenvolupament urbanística l’obligació de cedir el 10%, uns mil metres quadrats per a aparcament. El POUM que ara s’ha aprovat fa desaparèixer aquesta figura i deixa l’Almadrava sense la possibilitat d’augmentar les seves zones d’aparcament, un problema acceptat per tots els grups i que, inexplicablement s’ha volgut ignorar.
A Canyelles Petites, el PGOU, amb tota lògica, contemplava, des del 1986, la ubicació d’un aparcament. El referit POUM de març del 2007 incorporava un conveni urbanístic, degudament signat i aprovat per les parts, que contemplava la construcció i entrega, claus en mà, de l’aparcament acabat. El nou POUM ha ignorat tot això i fa desaparèixer fins i tot la possibilitat de que en un futur es pugui fer.
Davant mar, la plataforma que avui s’utilitza com a aparcament, i que és oficialment Zona Portuària, competència de la Generalitat, el PGOU del 1986 i el POUM de març del 2007, amb tota lògica, l’han contemplat com a equipament i aparcament. El nou POUM elimina la possibilitat de que això es faci realitat.
Com ho han entès una majoria de ciutadans i tots els governs quan han precedit l’actual en els 36 anys de democràcia, un aparcament soterrat, l’ampliació de les voreres de l’avinguda de Rodes i el passeig marítim, són una necessitat peremptòria. De sempre, aquesta possibilitat és contemplada com a solució estructural per a solventar la gran demanda de places d’aparcament. L’oferta turística de la zona, hotels, bars, comerços i restaurants, empresaris, treballadors i tota la població, no poden prescindir d’aquest aparcament.
Atès que els tres aparcaments són imprescindibles per a mantenir una oferta turística de qualitat.
Atès que el conveni corresponent a l’aparcament de Canyelles Petites, degudament signat i aprovat, comptava amb un estudi econòmic que el demostrava viable i que resultava d’entrega gratuïta en favor de l’ajuntament.
Atès que l’aparcament corresponent a l’Almadrava era una realitat, executable l’endemà mateix de l’aprovació definitiva del POUM.
Atès que l’execució de l’aparcament Davant Mar és absolutament viable, tècnica i econòmicament, segons projectes i estudis disponibles.
Atès que aquesta obra es pot fer en col•laboració amb el Departament de P.T.O.P, Ports de la Generalitat, titulars del patrimoni resultant o en solitari com es va fer amb el port esportiu, una inversió molt més gran i que ha resultat del tot viable.
Atès que els beneficis d’aquesta infraestructura no s’han de veure només en els resultats de la seva explotació econòmica sinó des de la visió global d’un municipi que te posades totes les seves esperances en el turisme de qualitat com a base econòmica.
Proposem al Ple l’adopció del següent acord:
Esmenar, en la forma més oportuna i efectiva, la resolució final del POUM en tràmit d’aprovació a fi de que no talli la possibilitat, present i futura, de construcció dels aparcaments de Canyelles Grosses (l’Almadrava), de Canyelles Petites i de Davant mar.
Cas de dubte i abans d’excloure definitivament del POUM la possibilitat de fer aquests aparcaments, obrir el tema a la participació ciutadana tot creant una comissió, oberta i plural, que debati la conveniència o no de mantenir la possibilitat de comptar, o no, en el futur amb aquests aparcaments.
Passat el temps suficient per a que el debat doni criteris cal que, com es va fer davant el dubte que creava una instal•lació tan important i necessària per a Roses com era el Port Esportiu, fer un referèndum o una macro enquesta, rigorosament independent, que doni llum als dubtes que demostren tenir els qui han proposat i aprovat el POUM en tràmit.
Comunicar els acords presos a la Generalitat de Catalunya, PTOP, a l’ACOR i a Estació Nàutica de Roses.
Roses a 17 de maig del 2010
dimecres, 19 de maig del 2010
MOCIÓ APARCAMENTS CANYELLES, ALMADRAVA I DAVANT MAR
Etiquetes de comentaris:
20100518 moció aparcaments
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada