dissabte, 20 de febrer del 2010

“BERLUSCONI GUANYA PER QUE A L’ALTRA BANDA NO HI HA RES"


Marco Baliani, actor, director i autor teatral italià, és entrevistat a La Vanguardia.

La darrera pregunta i resposta de l’entrevista diuen així:

¿Quant durarà en Berlusconi?

Berlusconi durarà entre tant no hi hagi algú altre de una altra part que presenti idees. L’esquerra ja no existeix. No te un somni, no te una perspectiva, no te una història que narrar als italians. Així que guanyen les històries de mercaders. Això d’en Berlusconi és una història de venedors de catifes, de fira. Però guanya per que a l’altra banda no hi ha res. En Berlusconi seguirà per l’absència de participació social. Els ciutadans italians ja no senten que pertanyen a un poble. Cada un actua pel seu compte, un contra l’altra, contra les institucions, contra els impostos, contra, contra, contra. És una situació molt perillosa.

Aquesta entrevista que es va publicar ahir, 19 de febrer del 2010, a la plana 8, la presento únicament com a tema de reflexió.

2 comentaris:

Juanjo Albors ha dit...

Pero ese otro, además de tener ideas, ya sean de izquierdas o de derechas, debería tener la misma influencia sobre los medios (TV principalmente) que tiene Berlusconi.

El sentir general en todos los medios ajenos a los diarios Il Giornale y Libero (que le prestan todo su apoyo) es de rechazo total ... pero la gente le sigue votando porque la todopoderosa TV (su familia es accionista mayoritaria del imperio audiovisual de Mediaset, propietario de tres de los siete canales principales de televisión del país) así lo ordena sumado a la desconfianza que ese viejo y sabio pueblo tiene hacia sus políticos.

No basta tener ideas, hay que saberlas explicar y saberlas hacer llegar.

La valla que encierra el paisaje, ¿es casual o alegórica?

Carles Pàramo ha dit...

Juanjo, la tanca és real, però te una certa intencionalitat, no pensant en Roses, pensant en les barreres invisibles que ens coarten la llibertat. El cas del poder dels mitjans de comunicació controlats . . . o el de la informació manipulada . . .