dimecres, 11 de maig del 2011

PERIODISTA JOVE ENTREVISTA CANDIDATA JOVE


Hola Carles, li vaig enviar unes preguntes a l'Anna Jorquera perquè estic fent un reportatge sobre joves polítics. M'ha demanat que te'l passi a tu perquè t'agradaria publicar-lo, així que aquí el tens:

i això ho faig, publico el treball però amb una advertència, en la sisena pregunta s'hi fa una afirmació que al meu parer no s'ajusta a la realitat, sí, hi pot haver joves en les llistes però ocupant un lloc amb possibilitat de sortir elegits?, pocs. Per que, jove, el que se'n diu jove, quants són en realitat?


Què t'ha portat a dedicar-te a la política? Des de sempre t'ha agradat?

Sempre he tingut curiositat, sobretot a nivell municipal. Des de fora, veus, opines, discrepes.... Però l'únic que pots fer és esperar el dia de les eleccions i votar pel partit o persones que creus que lluiteran per Roses.

De petita, quan li preguntava al meu avi a qui havia de votar quan em toqués, sempre repetia el nom del mateix partit i de la mateixa persona. Quan va arribar el moment, així ho vaig fer i amb consciència del que feia. Fa 4 anys, allò que vam votar gairebé 2000 persones, només va servir perquè CiU Roses passés a l'oposició.

Han sigut aquest 4 anys quan més m'he adonat de la importància d'un bon equip de govern, un equip de bones persones amb ètica moral, que estimin el seu poble. Persones amb entusiasme i energia sense interessos més enllà de treballar per Roses.

Per aquest motiu fa més o menys un any, ens vam començar a reunir uns quants joves, amics i companys amb els mateixos pensaments, simpatitzants de CiU amb la idea de crear la JNC a Roses. Un grup que expressi les inquietuds dels joves de Roses, que pugui trobar resposta a aquelles preguntes o dubtes que més d'un tenim, recolzar al partit i també comunicar l'acceptació, o no, de les seves propostes.

Això va portar que en Carles Pàramo i la Montse Mindan confiessin en mi per formar part d'aquest equipàs de persones de CiU, precisament totes elles amb els valors que jo creia que havia de tenir un equip de govern. Per mi un honor, contenta i il·lusionada, amb moltes ganes de treballar dur.



Com a jove, què creus que pots aportar a Roses?

Roses té molt jovent, i estic segura que més d'un d'ells té un somni, una idea, un projecte pel qual lluitar... Però si no ens valoren i ens donen l'esquena es quedarà només en això... En somnis. Per això vull lluitar, perquè no es quedi cap d'ells amb la sensació que ningú els ha escoltat. No només es tracta d'ajudar econòmicament, hi han molt més a fer.

Parlo amb consciència per la meva experiència: quatre anys enrere somiava, però alhora veia com es complien mica en mica aquests somnis. L'equip de govern d'aquell moment em va recolzar, no només econòmicament, també amb motivació, interès, confiança i agraïment a la meva dedicació.

A partir de les últimes eleccions tot va canviar, fins que he decidit fer d'una carrera, un hobby, ja que m'han donat l'esquena...

En el meu cas és esport, però estic convençuda que hi ha moltíssims nens i nenes, nois i noies que necessiten un cop de mà. El meu objectiu és escoltar a cada un d'ells i lluitar amb ells i per ells perquè puguin veure recompensat el seu esforç.



Ets jove i com a tal no tens gaire experiència, creus que això pot afectar negativament?

No té perquè. Per això tinc grans experts al meu costat com en Carles, la Montse, en Marc... Tot i ser jove, sé que aprendré moltíssim d'ell, en Paquito, en Pere entre d'altres que sé que estaran al meu costat donant-me suport i sé que sempre em recolzaran en el que hi faci falta, com ja ho estan fent des del moment que vaig decidir formar part de l'equip. Sé que tinc molt per aprendre, però ningú neix après i sé que amb tot aquest equip ho faré.



Què canviaries de Roses?

A nivell d'equip de govern, totes les persones, associacions, empresaris que ens hem reunit diuen el mateix: falta comunicació, que s'escolti a les persones principalment i fer un seguiment. Roses, com a poble: l'aparcament soterrani a la Plaça Catalunya creiem que no és una bona opció, millor fer un referèndum com es va fer en el seu dia amb el port de Roses, que els rosincs decideixin on creuen més convenient fer-lo. L'escola Montserrat Vayreda, espais d'oci... En fi... Molt per fer.



6-Hi ha un gran nombre de joves que estan a les llistes electorals. Quina creus que és la causa d'aquest augment d'interès per part dels joves?

Si tens raó. Realment crec que la política al nostre poble necessita una renovació. Aires nous, noves idees i punts de vista diferents. No és el mateix com veuen certes coses els joves a com ho poden veure la gent més gran. A vegades hi han tants temes en els que han treballar que potser s'obliden d'altres que ells no valoren com a tant importants, però que realment si que ho són. Per això va sorgir l'idea de la JNC, precisament per poder tractar i donar recolzament en el partit en aquest apartat i la incorporació jove a la llista.



7-Si et dediques a la política, trenques amb l'estereotip que ''els joves no els interessa res, ni la política, ni l'economia...'' què tens a dir sobre aquests comentaris?

No podem dir que és generaltzat però no ens enganyem, si que hi hauran joves que no els interessi gens cap d'aquests temes. Pel simple fet de que no es veuen identificats amb les persones que es dediquen a això. Per això mateix és bo que ens incorporem joves amb iniciativa i decisió, que donem el primer pas perquè tots ells s'adonin que el jovent podem fer grans coses i sobretot, que tenim molt a dir. Els joves som el futur dels nostres pobles, del nostre país.... L'objectiu és animar i motivar a tots ells.

Fin aqui